Tahukah anda kesihatan boleh dicipta? - Dengan Izin Allah.


Adakah Anda Berada Dalam Situasi "Katak Direbus"   

Terdapat satu situasi yg dinamakan oleh pakar biologi dikenali sebagai "Teori Katak Direbus". Jika seekor katak diletakkan di dlm sebuah periuk berisi air dan suhu itu dipanaskan dari 20 C ke 30 C, si katak tidak akan dapat merasai sebarang perubahan. Sekiranya suhu dinaikkan lagi ke 40 C ...ke 90 C, si katak masih tidak berganjak tanpa menyedari dirinya dlm bahaya. Tiba-tiba pada suhu 100 C sesuatu berlaku: air mulai mendidih dan apabila si katak menyedarinya, keadaan sudah terlambat dan si katak mati direbus !

Seandainya si katak mampu berkata-kata, pasti ia berkata, "Tidak ada bezanya. Terasa panas sedikit tetapi saya mampu bertahan".

Sekiranya anda katakan kepada si katak, "Sekiranya suhu makin meningkat, anda pasti mati", tetapi si katak akan menjawab, "Sekian lama saya lakukan begini dan saya masih hidup. Maka apa yg perlu dirisaukan?"

"Teori Katak Direbus" adalah satu perumpamaan yg baik dan ia menggambarkan juga situasi yg dihadapi oleh manusia: Kita selalu mengambil mudah perihal kesihatan, mengambil makanan yg mengancam kesihatan tanpa senaman dan tidur seperti yg sepatutnya tanpa mengetahui akan bahayanya. Seperti juga si katak, kita cenderung mengabaikan tanda-tanda bahaya disekeliling kita dan meneruskan hidup dengan kesihatan yg semakin merosot, sel tubuh yg rosak dan penuaan tubuh sebelum masanya.

******************************************************

Apakah P E N Y A K I T ... 

Keadaan tidak normal pasa badan atau minda yg meyebabkan ketidakselesaan, disfungsi atau tekanan / stress kepada orang yg terbabit atau berhubung rapat dengannya.

P E N YA K I T mungkin disebabkan oleh Radikal Bebas dari  :


1. Faktor Luaran
  






2. Faktor Dalaman


******************************************************

Bagaimana mencipta K E S I H A T A N ....

Kesihatan yg baik bermula dr diet yg seimbang dipenuhi dengan vitamin asas, mineral da nutrien yg penting.
Selalunya, bg kebanyakan orang, tugas dan kerjaya lebih diutamakan mengatasi kepentingan utk memastikan pengambilan makan seimbang.

Kini tidak syak lagi, dengan produk suplemen kesihatan dan nutrisi ZHULIAN yg terunggul iaitu B'YOUNG Advanced Functional Beverage, formulasi minuman berfungsi yg lengkap, bertenaga dan berkesan, anda dapat menikmati peningkatan kesihatan secara dramatik, meningkatkan tenaga dan ketahanan tubuh serta kelihatan semakin hari semakin muda.

Kesihatan adalah kekayaan...inilah masanya utk membongkar khazanah baru yg hebat. 

******************************************************

Kita Adalah Apa Yang Kita Makan ...

Perangi masalah dari dalam - kekal sihat, kekal muda dan mikmati kecergasan yang diperbaharui.

Anda boleh bertambah sihat dengan memakan makanan yg lebih sihat. B'YOUNG Advanced Functional Beverage adalah minuman berkuasa dan berfungsi menakjubkan yg dapat memberikan nutrisi asas yg penting.

Semua komponen bioaktifnya berasal dari buah-buahan dan tumbuh-tumbuhan.

Buah-buahan dan sayur-sayuran kaya dgn zat-zat penting seperti vitamin dan mineral, serat, karbohidrat, fitokimia dan pelbagai nutrisi penting lain.

Zat-zat ini dikaitkan dengan pelbagai kebaikan kesihatan seperti merendahkan risiko pelbagai penyakit.

Formulasi B'YOUNG Advanced Functional Beverage yg dipertingkatkan ini mengandungi kesemua multivitamin, mineral, lemak dan minyak bernutrisi, fitokimia, enzim tumbuhan, botani, herba kering dan ekstrak, nutrisi berasaskan mikrob dan bioaktif, bijirin dan kekacang berkualiti tinggi yg penting kepada tubuh tetapi selalunya tidak terdapat dalam diet harian yg tidak seimbang.

0 comments:

Post a Comment