Pendapat Pakar Nutrisi Tentang B'YOUNG Advanced Functional Beverage

"Formulasi B'YOUNG Advanced Functional Beverage yg diperbaharui ini adalah diperhalusi dan maju, memberikan tahap kebaikan  yg lebih baik dan lebih tinggi kepada pengguna berbanding dulu"

Di dlm masyarakat hari ini yg serba maju dan menjalani hidup dgn makan segera, kurang waktu utk tidur dan jarang bersenam, pelbagai ancaman kesihatan boleh dihadapi. Kesan buruk tabiat-tabiat ini adalah lebih teruk diusia pertengahan, sewaktu tubuh tidak lagi berfungsi seberkesan di zaman muda.

Jelas sekali tentangan terhadap penuaan bermula dgn diet yg sihat seperti buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin serta senaman yg sederhana tetapi kerap. Senaman dan pemakanan adalah saling berkait di mana ia juga mempengaruhi di antara satu sama lain. Senaman dan pemakanan yg sihat bukan sahaja dapat merendahkan risiko penyakit, malahan dapat mencegah pelbagai penyakit moden seperti osteoarthritis, hipertensi, penyakit jantung dan kencing manis. Diet yg berasaskan formulasi makanan berfungsi penting seperti B'YOUNG Advanced Functional Beverage, bukannya makanan yg diproses atau makanan segera, dapat membantu mengekalkan kemudaan dan meningkatkan kesihatan terutamanya memandangkan ia menghasilkan bahan penting seperti melatonin yg dianggap sebagai penentang anti-penuaan semulajadi oleh para saintis.

Selain kemampuannya menggalakkan penghasilan semulajadi melatonin, formulasi B'YOUNG Advanced Functional Beverage juga mengandungi pelbagai Fitokimia dan Fitonutrien yg diketahui dapat mencegah kelemahan kemampuan mental akibat peningkatan usia.

B'YOUNG Advanced Functional Beverage tidak sahaja memberikan rangakain lengkap nutrien penting termasuk karbohidrat, protein, lemak, vitamin dan mineral bahkan lebih penting, kelebihan minuman berfungsi ini adalah ia memberikan peminumnya kelebihan tambahan serta khasiat-khasiat lain.

Komposisi unik dan mekanisme biologi 60 ramuan yg digunakan di dlm B'YOUNG Advanced Functional Beverage telah difahami dan mengandungi jumlah tertentu bahan yg boleh menghasilkan terapiutik. Antara lain, kombinasi ramuan yg unik dan termaju didalam  B'YOUNG Advanced Functional Beverage menawarkan tahap keterbiosediaan bahan kimia yg lebih tinggi. Keterbiosediaan adalah ukuran seberapa byk sesusatu yg dicernakan sebenarnya digunakan untuk tujuan ia digunakan.


Bermakna, B''YOUNG Advanced Functional Beverage adalah lebih baik utk merendahkan risiko atau permulaan pelbagai penyakit, memberikan peningkatan kesihatan dan tenaga serta membantu melambatkan proses penuaan.


Dengan adanya kelebihan minuman berfungsi dan penyelidikan anti-penuaan, dgn B'YOUNG Advanced Functional Beverage , kini anda mampu kelihatan lebih muda, lebih berseri-seri dan hidup lebih lama melalui formulasi saintifik terbukti yg telah menerajui pasaran di dlm dua bidang penting ini. Formulasi B'YOUNG Advanced Functional Beverage yg diperbaharui telah diperhalusi dan lebih maju, menawarkan tahap kebaikan yg lebih baik dan lebih tinggi kpd pengguna berbanding sebelumnya.


Saya ingin mengesyorkan produk yg tiada gantinya ini kepada sesiapa yg ingin mengekalkan kemudaan, kesihatan dan kecergasan ! 

DR. AZHAR MAT EASA
Prof Madya,
Ph.D Sains Makanan (University of Nottingham)
  • Perunding Makanan Bernutrisi dan Berfungsi
  • Penceramah Pemakana Terkenal

0 comments:

Post a Comment